Bemutatkozik a CBA

1992-ben tíz magyar magánkereskedő összefogott és megteremtették az alapját egy kölcsönös előnyökön alapuló beszerzési társulásnak, létrehozták a CBA-t, mely tizenhét üzlettel megkezdte működését.

Egyre több és több magyar kereskedő csatlakozott a hálózathoz, így folyamatosan bővült az üzletszám és a CBA területi lefedettsége is. A csatlakozott tulajdonosok mindnyájan komoly kereskedelmi tapasztalattal rendelkeztek, így képesek voltak olyan újszerű dolgok bevezetésére is, amely akkor még nem volt megtalálható hazánkban. Felismerték, hogy a sikerességhez az addig megszokott gyakorlatokon túlmenően új dolgok bevezetésére is szükség van. Az első pillanatoktól kezdve a magyar üzletlánc minden egységében óriási figyelmet fordítottak a vásárlók legteljesebb kiszolgálására és arra, hogy a kínálat olyan sokszínű legyen, mely kielégíti a vásárlók minden igényét. Fontos szempont volt, hogy mindenhol az adott környezetben élő vásárlók igényeit a legmesszebbmenőkig figyelembe véve alakítsák ki az üzlet árukínálatát. A bolthálózat megalakulásától kezdve száz százalékban magyar tulajdonosi körrel büszkélkedhet.  

A CBA alapelvei

  • Stratégiai autonómia, mely azt takarja, hogy a központ és a régiós központok szabad mozgásteret adnak az üzleteknek, így az árukészletet a helyi igényeknek megfelelően tudják kialakítani. Másfelől a beszerzés egységesen zajlik, így lehet a legjobb fogyasztói árakat továbbadni a vásárlóknak.
  • Közös akciórendszer, mely mindig kedvező áron, jó minőségű termékeket foglal magában.
  • Egyéni érdekek alávetése a közösséginek.
  • Folyamatos bővülés, új tagok beléptetésével, illetve a meglévő tulajdonosi kör üzletszerzéseivel.
  • Erőforrások közös befektetése, ezáltal nagyobb hatásfok elérése – közös marketingtevékenység, dolgozók összehangolt képzése, központi raktár üzemeltetése.
  • Egységes fellépés az energiabeszerzések, biztosítások, banki szolgáltatások területén.
  • Közös társadalmi fellelőségvállalás erősítése.
  • A versenyképes magyar termékek piaci pozíciójának erősítése.

A CBA határainkon túl

Az ezredfordulót követően egyre több környező ország komoly érdeklődést mutatott a magyar üzletlánc jól működő rendszere iránt és mindennek hatására 2001-től megkezdődött a CBA határon túli hódító útja. A magyar CBA hat európai ország élelmiszerkereskedő nemzeti csoportjaival társulási kapcsolatra lépett, amelynek eredménye, hogy Bulgáriában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában egyre több CBA logóval fémjelzett üzlet várja a vásárlókat. Az összehangolt stratégiai beszerzések óriási árelőnyöket képesek biztosítani a CBA valamennyi vásárlója számára.

A CBA logisztikai központja

A magyar üzletlánc 2005-ben a főváros mellett, Alsónémediben valósította meg iroda- és logisztikai központját, 30.000 négyzetméter raktárkapacitással. Az új létesítménynek köszönhetően a hálózat képessé vált a választékelemek további bővítésére, stratégai készletezésre. A fejlett informatikai háttérnek köszönhetően az üzletek a kiépített számítógépes hálózaton keresztül tudják leadni a rendeléseiket, így a logisztikai rendszer a legköltséghatékonyabban tudja kiszolgálni azokat. A beruházás lehetővé tudta tenni azt is, hogy a CBA markánsan tudjon megjelenni a nemzetközi piacokon és nagy tételben képes legyen értékesíteni a kiváló minőségű magyar élelmiszertermékeket.



CBA Piros saját márkás termékek